Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی هم‌اندیشی مدیرکل هنر‌های نمایشی با خانواده انجمن صنفی نمایشگران عروسکی، هادی حجازی‌فر به عنوان دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک منصوب شد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی اداره کل هنر‌های نمایشی، طی هم‌اندیشی با هنرمندان، اساتید و خانواده انجمن صنفی نمایشگران عروسکی خانه تئاتر با حکم کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی، هادی حجازی‌فر بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون به عنوان دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در متن حکم انتصاب او آمده است:

«نمایش عروسکی، این هنر دیرینه پربها، همواره جایگاه ارجمندی در میان هنر‌های ایران زمین داشته است، نمایش‌های سنتی عروسکی ایران مایه فخر و سرمایه ارزشمند فرهنگی این سامان است و خلاقیت‌های نوین و روزآمد نمایشگران جوان ایرانی با تازه‌ترین روش‌ها و شیوه‌های آفرینش هنری زبان‌زد جهانیان.

این گنجینه پرب‌ها شایسته تکریم است و توجهی بیش از پیش تا به بالندگی‌اش افزوده شود و از سوی دیگر جایگاه شایسته خود را در مواجهه با مخاطب در جریان استمرار اجرا‌ها بازیابد. در این راستا جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک به عنوان یکی از معتبرترین رویداد‌های هنری منطقه فرصت مغتنمی است تا توان و همت نمایشگران ارجمند عروسکی، اساتید، پژوهشگران و صاحب‌نظران این عرصه را در راه اعتلای این گونه شریف و اثرگذار هنری به کار بندد.

نظر به تخصص، تجربه و دغدغه جنابعالی و با مشاوره خانواده نمایشگران عروسکی، به موجب این حکم به عنوان «دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایشی عروسکی تهران- مبارک» منصوب می‌شوید.

امید که در سایه الطاف پروردگار مهربان با بهره‌مندی از سرمایه‌های ارزشمند علمی و تجربی و مشاوره‌های سازنده اهالی شریف خانواده بزرگ نمایش عروسکی ایران و جذب حمایت‌ها و همراهی مادی و معنوی نهاد‌های فرهنگی مرتبط در برگزاری هرچه موفق‌تر این رویداد سربلند و پیروز باشید.»

هادی حجازی‌فر بازیگر و کارگردان تئاتر، تلویزیون و سینما، متولد سال ۱۳۵۵ است. او دارای مدرک کارشناسی در رشته عروسکی از دانشگاه تهران و همچنین کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس است. حجازی‌فر در عرصه تئاتر عروسکی با اجرای نمایش «دایره» عنوان اثر برگزیده را از جشنواره عروسکی دانشجویان کسب کرد. او سال ۱۳۸۵ نیز با نمایش «رومئو و ژولیت» موفق به دریافت جایزه نمایش برگزیده از جشنواره بین‌المللی عروسکی مبارک - یونیما شد. نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» به کارگردانی حجازی‌فر سال ۱۳۹۳ عنوان اثر برگزیده از جشنواره بین‌المللی عروسکی مبارک - یونیما را از آن خود کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هادی حجازی فر جشنواره نمایش عروسکی هنرهای نمایشی جشنواره بین المللی نمایش عروسکی هادی حجازی فر عروسکی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «پر» نوشته مجید کاظم‌زاده‌مژدهی با کارگردانی محمد رسائلی در قالب هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت سال جاری در تالار مرکزی شهر رشت روی صحنه رفت.

محمد رسائلی درباره موضوع نمایش «پر» و دغدغه خود برای تولید و اجرای این اثر، گفت: این نمایشنامه با مضمون بسیار خاص و مرتبط با فرهنگ رضوی نوشته شده و رویکرد آن مرا به چالش واداشت و لذا دوست داشتم آن را تولید کنم. این نمایش زندگی یک فرد به اصطلاح چاله‌میدانی قبل انقلاب را روایت می‌کند که عاشق زنی می‌شود که کفش‌دار حرم امام رضا (ع) است و داستان جالبی برایش رقم می‌خورد.

وی اظهار امیدواری کرد داستان این اثر در اجرا نیز مخاطب را تحت تاثیر قرار داده باشد.

رسائلی با بیان اینکه تولید اثر برای جشنواره‌های موضوعی یا غیر آن به لحاظ اجرا دارای چارچوب مشخصی است، تصریح کرد: برای القای روح و جان معنوی تئاترهای با موضوع رضوی به مخاطب، نگاه ما متفاوت می‌شود زیرا تاثیر روانی که من به عنوان هنرمند در وجودم از امام رضا (ع) می‌گیرم با کارهای دیگر متفاوت است. هنرمند عرصه تئاتر باید در درجه اول ارتباط معنوی و ارادت خاصی را که خودش با امام رضا (ع) می‌گیرد به خوبی در لایه‌های مختلف اجرا برای مخاطب نیز به نمایش بگذارد تا ارتباط دوسویه بین مخاطب و تئاتر رضوی شکل بگیرد و مضمون مورد نظر به مخاطب القا شود.

کارگردان نمایش «پر» درباره حضور در جشنواره رضوی یادآور شد: این جشنواره برای من جایگاه مستحکمی دارد که به آن ارادت دارم و حالم را تا حد بسیار زیادی خوب می‌کند، لذا شرکت در آن برایم جایگاه بالایی داشت.

وی درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی و گرایش به اجرای عمومی نمایش‌ها در شهرهای خود، تاکید کرد: این اقدام گامی موثر و حرکتی قابل پذیرش است و این مهم مولفه موثری در موفقیت اهداف جشنواره برای نشر فرهنگ رضوی است.

رسائلی در پایان با بیان اینکه وجود بخش رقابتی از جهتی سبب تبادل نظر و انتقال تجربه بین گروه‌های نمایشی می‌شود، گفت: با این وجود تحقق حمایت اجراهای عمومی برای هر نمایش در شهر خود با توجه به شرایط اقتصادی موجود بسیار بهتر است و از این منظر این اقدام پسندیده و قابل ستایشی است که از سوی دبیرخانه جشنواره مطرح شده است.

کد خبر 6095119 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • تور سراسری تصویر ایران آغاز شد
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • ترایبکا به سراغ سالگردهای خاطره‌انگیر می‌رود/۲۵ سالگی «سوپرانوها»
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد